O stravování a zdravém životě



Výživové Centrum

Mgr. Mariana Halmanová

Email: info@vyzivovecentrum.cz

Tel: +420 775 377 054


Diskuze: Co nejíst v těhotenství

Re: Jak zhubnout po porodu

Výživové Centrum 23.06.2015
Paní Petro, u každé maminky je stravování po porodu trochu jiné, záleží na tom, jaké budete mít miminko a co si budete moc dovolit jíst během kojení. Jsou matky, které svůj jídelníček nemusí téměř vůbec upravovat a na druhou stranu minimálně třetina dětí trpí kolikou, což by Vás přimělo vyřadit ze stravy celou řadu potravin. Pokud budu tedy mluvit obecně, tak je třeba omezit příjem tuků, zejména živočišných, dále rafinovaných cukrů (sladké pochutiny) a soli. Dbejte na přísun kvalitních bílkovin, dodržování pitného režimu, dostatek vápníku (kvůli kojení), vit. C, D, zinku a jodu. Řadu z těchto látek můžete přijmout přirozeně potravou, pokud byste byla výrazně omezena ve stravování, tak je můžete suplementovat.
Těsně po porodu je třeba tělo nezatěžovat, ale naopak regenerovat a dodat mu potřebné živiny. Po šestinedělí můžete začít sportovat. V rámci úpravy jídelníčku se zaměřte na pravidelné a menší dávky jídla, vybírejte netučná masa a sýry, vyhněte se uzeninám a dbejte na správnou úpravu pokrmů.